تماس با ما
اطلاعات
پنجره دوجداره در بابل 4
5 اسفند, 1401 0

پنجره دوجداره در بابل

پنجره دوجداره

نوع فریم پروفیل مصرفی که ممکن است بازسازی یا نوسازی باشد مشخص شود. زیرا فریم پروفیل مصرفی برای تعویض یک پنجره که قبلا از نوع آلومینیوم ،آهن و یا هر جنس دیگری بوده با فریم پروفیل مصرفی برای ساخت پنجره برای ساختمانی که در حال ساخت می باشد متفاوت است که در اصطلاح پروفیل مصرفی تعویضی را فریم بازسازی و فریم پروفیل نوع دوم را فریم نوسازی می گویند.

پنجره دوجداره

قیمت درب و پنجره دوجداره upvc برای ساختمان نوساز(در حال ساخت) با ساختمان هایی که درب و پنجره های قدیمی داشته و تصمیم به تعویض آن با درب و پنجره دوجداره upvc را دارند متفاوت می باشد.علت این تفاوت نوع فریم مصرفی و نوع نصب آن می باشد.

مزیت استفاده از پنجره دوجداره (مزایای پنجره و درب 2جداره)

پنجره ها و درب ها عنصری حیاتی در طراحی خانه هستند و به زیبایی کلی ساختمان کمک می کنند. با استفاده از درب و پنجره ها با دنیای خارج از ساختمان ارتباط برقرار می کنیم. در طول روز از نور خورشید استفاده میکنیم. با باز کردن آنها جریان هوا را ایجاد میکنیم. بعضی از سازندگان خانه، پنجره ها و درهای تک جداره استاندارد و ارزان تر را انتخاب می کنند.

درب و پنجره دوجداره چیست؟

در و پنجره های دو جداره دارای دو شیشه هستند که توسط یک جداکننده و با شکافی بین 6 تا 20 میلی متر از هم فاصله دارند. فاصله بین دو شیشه کاملا پلمپ شده و با گاز آرگون پر می شود تا یک لایه عایق ایجاد کند. میتوان در پنجره‌ و درب دو جداره از شیشه‌های رنگ‌دار یا کم گسیل(low-e) برای بهبود عملکرد استفاده کنند. این شیشه‌ها قابلیت نصب بر روی اکثر پروفیل‌ها( upvc ، چوبی، آلومینیوم و …) را دارند. همچنین در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم بوده و تا حد زیادی مانع انتقال آن به فضای داخلی خانه می‌شود.

از نظر ساختاری، شکاف بین این شیشه ها، تفاوت اساسی بین درب و پنجره دو جداره و تک جداره است. این فاصله پنجره را به پنجره ای عایق تبدیل میکند که باعث جلوگیری از هدر رفت انرژی خواهد شد.

کاهش مصرف انرژی

هزینه انرژی در ایران بیش از 100 درصد از ده سال گذشته تاکنون افزایش یافته است. بیش از نیمی از انرژی مصرف شده در خانه های ایرانیان برای تامین انرژی دستگاه های گرمایشی و سرمایشی، خنک نگه داشتن در تابستان و گرم کردن منزل در زمستان مصرف میشود. خنک نگه داشتن در تابستان و گرما در زمستان می تواند گران باشد، به همین دلیل است که شیشه دوجداره یک راه حل هوشمند است.

طبق آمار مردم ایران بیشترین سرانه مصرف گاز طبیعی را در سطح جهانی را دارند. این حجم از گاز که در زمستان به روزانه 60 میلیون مترمکعب میرسد که بیشتر صرف گرم کردن خانه ها در زمستان میشود و بخش قابل توجهی از این انرژی از طریق در و پنجره های قدیمی به هدر میرود.

خبر خوب این است که نصب در و پنجره های 2جداره یکی از موثرترین راه ها برای کاهش مصرف انرژی در ساختمان است. کاهش مبلغ قبوض گاز در زمستان به جهت استفاده از پنجره و درب دوجداره الیت حاصل خواهد شد. در طولانی مدت و دوره حدود 5 ساله هزینه ای که برای نصب پنجره های عایق میکنید با کاهش قبض گاز و برق جبران خواهد شد.

نظر بدهید